<   2004年 08月 ( 3 )   > この月の画像一覧

Drinking in Russia

When do you start drinking alcohol legally in your country? When did you start drinking alcohol?
I heard the news that any teens start drinking in Australia because their families and friends drink.
Of course it's illegal.
But my friend who comes from Russia says anyone over 11 can buy and drink alcohol legally in Russia.
They could be still going to elementary school. Can you imagine that?

あなたの国では何歳からお酒を飲めますか? あなたは、いつから飲み始めましたか?
オーストラリアでは10代の子がお酒を飲み始めているというニュースがありました。家族や友人が飲んでいるからという理由で、飲み始めるようですが、もちろん違反です。
でも、ロシアから来ている友人の話では、ロシアでは11歳からお酒を飲めるのだそうです。
11歳といったら、まだ小学校に通っているということですね。想像できます?
[PR]
by sara924 | 2004-08-31 07:57

Rossian Friend

The day before yesterday was the last day that my friend Ljudmira joined the English class. She comes from Rossia, and stayed in Cnabera just only 2 months. I'd talked much, so I'm going to miss her.
She gave us her address, then we were surprised it. In Rossia they write their address from the country name or prefectures like in Japan. As you know, I was surprised that the same way in Japan, other people were surprised that it's inverted..
I hope her good luck.

おととい、友達、Ljudmiraの英語のクラスに参加する最後の日でした。
彼女はロシア出身で、キャンベラにはたった2ヶ月の滞在でした。いろいろ話をしていたので、さみしくなります。連絡先の住所を教えてくれたのですが、その時、みんなびっくり。ロシアでは、国名や県名を先に書くんです。私は日本と同じなのにびっくりし、他の人は逆なのにびっくりしていました。
幸せ、祈っているね。
[PR]
by sara924 | 2004-08-22 10:27

Aji-no-tataki  鯵のたたき

旦那の実家で教わった、鯵のたたきです。

一番下には紫蘇(大葉)をひきます。
次に千切りにしたきゅうりをのせます。
その上に、切った鯵を乗せます。たたきなのですが、切るだけのスタイルです。
その上に、細かくみじん切りにして、水にさらして絞った玉ねぎをのせて、最後に、細かいみじん切りのしょうがをのせます。

ご飯にのせて、しょうゆをかけていただきます。
b0046802_9302577.jpg


キャンベラ(オーストラリア)では、日本では高級魚のしま鯵(Travelly)が、簡単に手に入るので、ぜひ、しま鯵で作ってみてください。
きゅうりが、ここでは日本よりも水っぽいので、大きく切っていますが、もう少し細い方がいいと思います。
この日は、きゅうりなどと合わせて、鯵も大胆に大きく切りましたが、もう少し細く切った方が本来の鯵のたたきのようで、いいかもしれません。
[PR]
by sara924 | 2004-08-08 09:23 | Dishes